איך נשתמש במערכות דיוור לקידום העסק

תוכן המאמר

אחת המטרות של כל בעל עסק, בכל תחום שהוא, היא למקסם את היכולות שלו מבחינת קהל הלקוחות אליו הוא יכול להגיע. כלומר, מעבר לעניין של מקסום יכולות מבחינת ייצור ותפוקה, הרי שבמקביל הוא ישאף למקסם את היכולות הקיימות בשוק בשביל להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים שירצו להיות איתו בקשר עסקי, לרכוש את מוצריו ולקבל את שירותיו. זה נכון אם מדובר בעסק שפועל בזירה המקומית וזה נכון בעסק שפועל גם בזירה הבינלאומית.

 

בפני כל בעל עסק עומדות אפשרויות שונות כיצד למקסם את היכולות האלה. הוא יכול להשתמש באמצעי פרסום בתקשורת המסורתית, קרי טלוויזיה, רדיו, עיתונות, הוא יכול להיעזר בשלטי חוצות ובמוצרי פרסום שונים, וכמובן הוא יכול להשתמש באינטרנט על רבדיו השונים, החל מפרסום בגוגל, רשתות חברתיות, פרסום באתרים ועוד.

כיצד מערכת דיוור נכנסת לתמונה?

אחד הכלים הטובים ביותר כיום למקסם את היכולות של כל בעל עסק או בעל מקצוע, להגיע לכמה שיותר לקוחות ולהציע להם מוצרים ושירותים, מבצעים והנחות או כל דבר אחר, היא מערכות דיוור אוטומטיות.

מדובר על מערכת אשר מאפשרת לכל בעל עסק או בעל מקצוע, לפנות ישירות ללקוחות שלו דרך המייל (והיום גם דרך אמצעים אחרים כמו הודעות SMS, וואטספ ועוד), ולהציע להם הצעות שונות. הוא יכול לעשות זאת בכל עת שירצה, כמה שירצה, באופן אוטומטי.

מדובר על מערכת פשוטה אשר תהליך העבודה איתה הוא מאוד פשוט ואיננו דורש ידע מוקדם. כל מה שנדרש זה ללמוד את המערכת ולהבין כיצד להשתמש בה בצורה נכונה, בשביל להפיק ממנה את התועלת הרלוונטית.

איך המערכת עובדת בפועל?

הרעיון של מערכת דיוור הוא מאוד פשוט. ברוב המקרים היום מדובר על מערכת ניהול המותקנת ברשת, וכל מי שרוכש מנוי יכול להתחבר אליה באמצעות קוד אישי. אז הוא מקבל טמפלטים לעיצוב מודעות אשר כוללות אפשרות לשלב טקסטים ותמונות. יוצרים רשימת מיילים של לקוחות אליהם רוצים לשלוח את המודעות, אפשר להחליט האם לשלוח אותן לכל הלקוחות או לקבוצות מסוימות על פי מאפיינים ספציפיים. אז כל מה שנותר זה להחליט מתי לשלוח את ההודעה וכמה פעמים.

 

לאחר שמבצעים את השליחה, המודעה מגיעה באופן אישי למייל של כל לקוח. אפשר לשלוח מודעות עם פרסום על מוצרים ושירותים חדשים, מבצעים והנחות מיוחדות, מבצעים של רגע אחרון, הודעה על אירועים, ברכות שנה טובה וחג שמח, ברכות מיוחדות ליום הולדת או למועדים אחרים ועוד.

 

מערכת דיוור שכזו, מאפשרת לנו להשיג כמה דברים:

 

  • יכולת לייצר קשר אישי וממוקד עם הלקוחות. במקום לפנות אליהם באופן כללי דרך אמצעי פרסום אחרים, פונים אליהם ישירות למייל שלהם.
  • אפשרות לשלוח פרסומים מתי שאנחנו רוצים, כמה שאנחנו רוצים, במינימום עלות.
  • אנחנו יכולים להשתמש במערכת בשביל לקדם פרסום של מוצרים, שירותים ואירועים באופן ספציפי, מהיר ובצורה מיוחדת.
  • המערכת מספקת לנו דוחות מהם אנחנו יכולים ללמוד כמה צפו במודעה שלנו, כמה לקוחות יצרנו איתנו קשר או ביצעו פעולה אחרת. זה עוזר לנו לעבוד בצורה חכמה יותר בעתיד.

איך יוצרים רשימת דיוור לעסק?

על מנת לייצר רשימת דיוור אנחנו צריכים מערכת CRM, מערכת ניהול לקוחות, אליה אנחנו יכולים להכניס את כל הפרטים של הלקוחות שלנו, לייצר מועדון לקוחות, לראות התקשרויות קודמות שלהם מולנו, ולייצר לעצמנו דאטה בייס שתשרת אותנו.

צריך לציין, הרבה מאוד מערכת CRM היום כוללות בתוכן גם מערכות דיוור ישיר בעזרתן אנחנו יכולים לשלוח מודעות והודעות ללקוחות באופן ספציפי, בין אם זה למייל או למכשיר הסלולר שלהם.