משרדים להשכרה ועיצובם

תוכן המאמר

עיצוב פנים הינו אחד התחומים הנמצאים בצמיחה בעשורים האחרונים והמודעות לתחום זה הולכת וגוברת בקרב האוכלוסייה, בין אם מדובר בעיצוב חלל מגורים ובין אם מדובר בעיצוב חללי עבודה ומשרדים.

 

כיום, ישנו מבחר עצום של משרדים להשכרה במתחמי עסקים, במגדלי משרדים, במתחמי עבודה משותפים וכו'. המשרדים נבדלים אחד מהשני במיקומם, בגודלם וכמובן בעיצובם. גם אם לעיתים תחום העיצוב אינו זוכה לתשומת לב רבה בעת רכישת או השכרת משרד ואף לאחר המעבר אליו, לעיצוב הפנים ישנה חשיבות רבה ומוטב כי תוקדש לו תשומת הלב הראויה.

בדיוק כפי שנוהגים להשקיע בעיצוב הבית על מנת להעניק לגרים בו ולמבקרים בו הרגשה נעימה, כך יש להשקיע גם במקום העבודה המשמש אותנו לשעות כה רבות במהלך היומיום.

 

לעיצוב המשרד השפעה על מגוון רחב של תחומים, גם אם רבים אינם שמים לב לכך והוא משמש ותורם למספר מטרות:

 

עיצוב בהתאם למותג – עיצוב משרד נדרש להיות תואם למותג, לרוח העסק ולתחום עיסוקו. על עיצוב המשרד לייצג את פעילותו ולשקף את סוג הפעילות הנעשית בו. עיצוב בהתאם למותג משפיע גם על תדמיתו בעיני הלקוחות והמבקרים בו.

 

השפעה על העובדים – לעיצוב השפעה גם על העובדים. עיצוב החללים השונים במקום העבודה, כדוגמת משרדי העובדים והמנהלים, חללי עבודה משותפים, פינת מנוחה, מטבחון וחדר אוכל, חדר ישיבות, עמדת קבלה, משרד מנכ"ל וכו' ישפיע על העובדים הנוכחים והמשתמשים

בחללים אלו.

ידוע כי עיצוב וצבעים משפיעים על אווירה וכמו כן, עיצוב נכון ישפיע גם על נוחות העבודה. נוחות מקסימלית ואווירה חיובית יתרמו לשביעות רצונם של העובדים ממקום העבודה ועל תחושתם בזמן שהייתם בו וכתוצאה מכך עשויים להשתפר גם תפקודם של העובדים ותפוקתם.

 

השפעה על הלקוחות – לעיצוב השפעה חשובה ביותר גם על לקוחות החברה. למראה תפקיד חשוב בבניית הרושם הראשוני ולכן עיצוב נכון עשוי ליצור תחושה חיובית בנוגע לעסק, ללקוחות המגיעים למשרד, כבר מרגע כניסתם אליו. משרד מעוצב ומסודר באופן הולם התואם את המותג ואת תחום העיסוק של המשרד ימצב את העסק באופן חיובי ורציני בעייני הלקוח הפוטנציאלי המגיע למשרד.

 

פונקציונאליות ונוחות – עם כל הכבוד הניתן למראה המשרד, על העיצוב לתת מענה גם לצרכים הפונקציונאליים של העסק ושל העובדים בו. לכן על העיצוב להתחשב בייעוד של כל חלל במשרד, בעובדים היושבים בכל חלל ובצרכיהם, בלקוחות המגיעים למשרד ובצרכיהם וכו'.

 

ערך המשרד – לעיצוב תפקיד חשוב ביותר גם בקביעת ערכו של המשרד להשכרה ועל הרצון של הלקוח הפוטנציאלי להשכירו. משרד המעוצב מראש באופן אטרקטיבי למראה, ימשוך מתעניינים רבים יותר וייצור ביקוש גבוה יותר, מה שעשוי להשפיע גם על ערכו של המשרד.

 

באם ברצונכם להעמיד חלל עבודה או משרד למכירה, במיוחד אם מדובר בבניין או אזור ייעודיים לנישה מסויימת של תחום עיסוק, הקפידו להציג משרד נקי, מסודר ומעוצב. לשוכר הפוטנציאלי יהיה הרבה יותר קל לדמיין עצמו מעביר את העסק למשרד הנתפס מבחינתו כמותאם לעסק ועונה על צרכיו הפונקציונאליים, כמו גם על ציפיותיו ורצונותיו הנוגעים לנראותו של המשרד.

 

 

לעיצוב המשרד אם כן חשיבות רבה לבעל העסק, לעסק עצמו, לעובדים וללקוחות.

 

במידה ואתם בעלי משרד ומעוניינים למצוא שוכר, מומלץ כי תשקלו להציג בפניו משרד המעוצב ככל הניתן ברוח תחום העיסוק הרווח במתחם המשרדים המדובר.

 

אם הנכם שוכרים משרד חדש, התייעצו עם בעל מקצוע בכל הנוגע לעיצובו, על מנת שיותאם לעסק, לעובדיו וללקוחותיו. טרם תחילת עבודות העיצוב, הקפידו להתייעץ עם בעל העסק ולקבל את אישורו לשינויים שברצונכם לעשות. כשמדובר בשינויים קוסמטיים ועיצוביים, לרוב לא צפוייה כל התנגדות מבעל המשרד שכן מדובר בעיצובים ברי שינוי, אך אם מדובר בשינויים מבניים (עבודות גבס והנמכות, חלוקה מחדש, שינוי תשתיות, מטבח, שירותים וכו'), מומלץ כי אלו יאושרו על ידו ובתיאום מראש.

 

שיהיה לכם עיצוב נעים!