חללי עבודה משותפים – המשרד של העצמאים

תוכן המאמר

בשנים האחרונות החלו לתפוס תאוצה חללי עבודה משותפים ולהיפתח בנקודות מרכזיות בערים הגדולות, במרכזי עסקים, במתחמי משרדים ואף בבתי מלון. חללים אלה שינו את תפיסת העבודה עבור עצמאים רבים ושדרגו את עסקיהם, איכות עבודתם, שגרת יומם, תפוקתם היומית ובמקרים רבים גם שיפרו את הישגיהם וסייעו להתפתחות העסק באופן משמעותי.

מציאת מתחם העבודה המשותף האידיאלי

בבואכם לבחור בחלל עבודה משותף, מומלץ כי תבדקו מספר קריטריונים עיקריים, על מנת לוודא את מידת התאמתו עבורכם ועבור צרכיכם.

באם אתם מתכננים לשהות בו שעות רבות, וודאו כי ישנן פינות המאפשרות לכם עבודה נוחה ונעימה, ללא הסחות דעת, הפרעות או רעש. בדקו אם עמדות או פינות העבודה אכן מספקות לכם את כל התנאים הנחוצים לכם.

 

בדקו מהם השירותים המשרדיים הניתנים במקום והאם עונים לצרכיכם: חיבור אינטרנט תקין ומהיר, שירותי הדפסה וסריקה והאם יש עמדות מחשב זמינות לעת הצורך.

 

מתחמים רבים מציעים מגוון שירותים משלימים, כאשר חלקם נחוצים יותר וחלקם פחות. בדקו מהם השירותים המשלימים הניתנים במתחם ובחנו את מידת הצורך שלכם בהם: מטבח מאובזר, פינת קפה, קפיטריה, חדרי ישיבות, ציוד Video Conference, מתחמים אינטימיים

 

סגורים לפגישות, חדרי אירועים וכו'. שירותים משלימים אלו באים לידי ביטוי גם במחיר החודשי, כך שיש צורך לבדוק האם יש אכן הצדקה וצורך, לבחירה במקום המציע גם שירותים שאינם נחוצים לכם.

 

כמו כן, ישנה חשיבות רבה גם לנראות המקום ולאווירה בו. בחנו את אופן ההתנהלות של המקום ושל המתארחים בו, האם נשמרים בו השקט, הסדר והניקיון, והאם המקום מעוצב ומתוחזק באופן המעניק למשתמשים בו חוויית שהייה נעימה וסביבת עבודה הולמת.

 

כיום, ישנם מתחמי עבודה משותפים רבים ולכן, טרם בחירתכם בחלל העבודה המשותף הבא שלכם, הרגישו בנוח לבחון מספר אפשרויות ולבחור באפשרות שעשויה לקדם את העסק שלכם ואתכם באופן אישי, בצורה הטובה ביותר.

מהם חללי עבודה משותפים?

חללי עבודה משותפים הינם מתחמים הכוללים את כל אביזרי ועזרי המשרד הנחוצים, המשמשים עובדים עצמאים, חברות קטנות, קבוצות עסקיות וכו', לפעילות עסקית יומיומית, כתחליף לעבודה מהבית או ממשרד.

 

מתחמים אלו מספקים למשתמשים בהם מגוון פתרונות לעבודה ושירותים משלימים, כגון פינות עבודה, אזורי ישיבה פתוחים או אינטימיים, חיבור אינטרנט, שירותי משרד ומזכירות, מטבח, ניקיון, חדרי ישיבות, חדרי אירועים ועוד

קהל היעד של חללי העבודה המשותפים

רעיון חללי העבודה המשותפים צמח מתוך הצורך של פרילאנסרים, יזמים, בעלי עסקים קטנים, אנשי הייטק, סטארט-אפים וכו', במשרד או מתחם בו יוכלו לעבוד, תוך הימנעות מהוצאות שכירות מיותרות של משרד. יש לזכור כי להוצאות אלה מתווספות גם הוצאות נוספות הכוללות ריהוט, תחזוקה, ציוד משרדי, חשמל, מים, אינטרנט ועוד.

 

מכיוון שלקהל היעד אין לרוב את הצורך במשרד קבוע או את היכולת לשכור משרד, התפתח הרעיון המציע חלופה נהדרת ופתרון חסכוני ויעיל, המאפשר למספר עובדים מוגבל להשתמש יחד בחלל אחד ובמגוון העזרים והשירותים המשרדיים הנחוצים, תוך חלוקה בעלויות.

האם גם לכם מתאים לעבוד בחלל עבודה משותף?

ישנם יתרונות רבים לשימוש במתחמי העבודה המשותפים, ביניהם יתרונות בולטים:

 

חיסכון בעלויות – בעוד עלויות השכירות של משרד פרטי עלולות להקשות על עסקים מסוימים או להיות מחוץ להישג ידם של אחרים, העלות הנמוכה של שימוש בחללים המשותפים הופכת אותם לברי השגה עבור כל המעוניין.

 

כמו כן, רוב מתחמי העבודה המשותפים מציעים מספר אפשרויות שכירות, בהתאם לאופי והיקף העבודה הצפוי, לפי שעות, שכירות יומית, שכירות חודשית, ללא התחייבות וכו'.

 

 

נטוורקינג – בעצם העבודה בקהילה שיתופית נוצרים קשרים עסקיים ושיתופי פעולה, כמו גם סיוע והפריה הדדיים בין בעלי מקצועות ועסקים שונים, שעשויים לתרום רבות לפיתוחו ושגשוגו הן של העסק והן של הפרט.

 

מסגרת ושגרת עבודה – פרילאנסרים מתקשים במקרים רבים לנהל שגרת עבודה נכונה מהבית, בשל הפיתויים שמסביב ובשל העובדה שלא מסוגלים להציב לעצמם גבולות ולהקפיד על משמעת עצמית. בעת השימוש במתחמי העבודה מכניסים את עצמם אותם עובדים עצמאיים למסגרת סדורה ובכך נכנסים לשגרת עבודה נכונה ויעילה עבורם ועבור העסק.