הנפקת חשבוניות לעסקים קטנים ב-2024

תוכן המאמר

החל משנת 2024 ואילך, רשות המיסים בישראל צפויה להכניס שינויים משמעותיים במודרניזציה של מערכות הדיווח הפיננסי ודיווחי המס. הדברים משולבים עם הכנסת שימוש מורחב בפלטפורמות של חשבוניות אלקטרוניות בשילוב הקצאת מספרי חשבוניות, בדגש על עסקאות בין עסקים (B2B). מעבר זה מחשבוניות רגילות מודפסות לחשבוניות דיגיטליות ממוספרות על ידי מערכת מותאמת, נועד לשפר את היעילות העסקית לצד שיפור השקיפות בדיווחי מס מצד עסקים בארץ.

 

בשורות הבאות נתייחס למה שחשוב לדעת לגבי הנפקת חשבוניות לעסקים קטנים השנה, תוך הדגשת היתרונות של הנפקת חשבוניות דיגיטליות באופן מקוון לעומת חשבונית נייר מודפסות רגילות.

היתרונות של חשבונית דיגיטלית ב-2024

מערכות להנפקת חשבוניות ישראל הולכות וצוברות תאוצה, וזה תהליך שהחל הרבה לפני 2024. כיום, קליטת מערכות של חשבונית אלקטרונית אונליין מתנהלת במקביל להטמעת חידושים עסקיים שונים ולצד עדכון בתקנות הנוגעות לקבלת מספר חשבוניות בהקצאה ממוחשבת של רשות המיסים, דרך פלטפורמת המס הממשלתית.

 

כבר כיום, עסקים קטנים רבים עברו לחשבוניות הדיגיטליות, הכוללות חתימה דיגיטלית כחלק מאימות חשבוניות אלקטרוניות. זאת כדי להבטיח את האותנטיות של כל מסמך עסקה ואפשרות הנפקה ממוחשבת, מהירה יותר, נוחה יותר וללא טעויות. חשבוניות מסוג זה מביאות יתרונות רבים על פני שיטות לניהול חשבוניות וותיקות. בין היתר מדובר על הפחתת עלויות משמעותית בזכות החיסכון בנייר, אין יותר צורך בהדפסה או בשליחת מסמכים בדואר שכן הכל נשלח במייל.

 

חשבוניות דיגיטליות מאפשרות זמני עיבוד מהירים, זירוז קבלת תשלומים, שיפור בגבייה ושיפור תזרים המזומנים. כמו כן, חשבוניות שמונפקות אונליין חוסכות שגיאות ואף הונאות פיננסיות באמצעות מנגנוני זיהוי, אימות ומספור אוטומטיים כמו גם גיבוי מקוון. שירותי חשבוניות אונליין, או הנפקת קבלות עוסק פטור אונליין, תומכים בהתאמה אישית של המסמכים לרבות עיצוב ולוגו. התוכנות מבצעות שלל חישובי מס, אפשרות להפקת דוחות ומעקב יעיל אחר ביצועי העסק.

מה חדש בהנפקת חשבוניות לעסקים קטנים בישראל?

החלטת ממשלת ישראל לעבור לחשבוניות אלקטרוניות ממוספרות (עם הקצאת מספרים על ידי רשות המיסים) נובעת מהצורך להילחם בהעלמות המס ולייעל את תהליכי גביית המס. החל מ-2024, מתחיל פיילוט ובו עסקים המבצעים עסקאות מסוג עסק לעסק – B2B – מחויבים להנפיק חשבוניות אלקטרוניות בשיטה החדשה, עבור עסקאות שמעל 25,000 ₪. סף זה צפוי לרדת בהדרגה בשנים הבאות. היישום בשלבים נועד להקל על עסקים ולאפשר במיוחד לעסקים הקטנים פרק זמן ארוך להטעמת הליכי העבודה החדשים.

 

יש לציין שהמעבר להפקת חשבונית אונליין עוד השנה, צפוי להקל על עמידה בנהלי מספור החשבוניות על פי הכללים החדשים. לאחר השלמת המהלך, חובת מספור החשבוניות יחול גם על עסקאות בהיקף של מעל 5000 ₪.

פתרונות תוכנה להנפקת חשבוניות ומסמכים עסקיים נוספים

מערכות להנפקת חשבוניות אונליין מייצגות חלופה חדשנית המתאימה לצרכים עסקיים של עסקים קטנים רבים. חלק מהמערכות מאפשר לא רק הוצאת חשבוניות אלא גם פתרונות לקליטת תשלומים מלקוחות, פתרונות להקלה על גביית תשלומים, פתרונות לניהול לקוחות בסגנון CRM וכן תמיכה בעסקים שעוסקים במסחר אלקטרוני ושיווק מוצרים ברשת.

 

לסיכום, המעבר לחשבוניות אלקטרוניות בקרב עסקים קטנים נמצא בעיצומו. לאחר שבמשך שנים המעבר למערכות אונליין היה וולונטרי ומבוסס על יתרונות עסקיים, כיום כבר מדובר בצעד שמעודד על ידי רשות המיסים. השינוי שכולל מספור חשבוניות נועד לא רק לשפר את האופן שבו עסקים פועלים אלא גם לייעל את גביית המס ובכך להוריד את נטל המס על כלל הציבור. לחשבונית דיגיטלית יתרונות מגוונים ביחס לחשבונית נייר ידנית, כגון חיסכון בעלויות, יעילות בהנפקה, וגיבוי אוטומטי.